Ficha - Artículo

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Título:

Gestión de mejora del desempeño institucional enfocado en el desempeño individual docente con base en factores de la Cultura organizacional en una Universidad Mexicana

Title:

Management of the institutional performance e improves focused on teacher self-development based in facts from the organization culture: The case of a Mexican University

 

Autoría - Creator:

Castillo Montemayor, Eduardo Alonso / Álvarez Medina, María Trinidad / Ochoa Jiménez, Sergio /

Resumen:

En toda organización, la cultura organizacional es importante ya que establece las formas y alcances para el logro de escenarios futuros. En el presente estudio se describen diferentes posturas sobre cultura, cultura organizacional y modelos para diagnosticar la cultura organizacional con el objetivo de identificar los factores culturales que favorecen o limitan el modelo de gestión de mejora del desempeño institucional con enfoque en el desarrollo individual docente en la Facultad de Ingeniería Mecánica y Eléctrica (FIME) de la Universidad Autónoma de Nuevo León (UANL), dichos factores permitirán apoyar el desarrollo del personal docente y los programas educativos.

Abstract:

In all organizations, the organizational culture is important because it sets the forms and scope for achieving future scenarios. In the present study different positions on culture, organizational culture and models are described to diagnose the organizational culture in order to identify cultural factors that favor or limit the management model of individual performance improvement with a focus on teacher development, on the Faculty of Mechanical and Electrical Engineering (FIME) at University Autonoma of Nuevo Leon (UANL), these factors will support the development of teachers and educational programs.

 
 

Palabras Clave:

Desempeño institucional, factores culturales, cultura organizacional

Keyword:

organizational performance, cultural factors, culture organizational

 
 
 
 

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Publicación - Publisher: Técnica Administrativa ISSN 1666-1680

Volumen: 15, Número - Number: 2; [ISSUE:66]

Fecha de publicación - Publication date: 15-04-2016

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