Back to top


Técnica Administrativa - Scientific Journal


Ficha del artículo

Tipo - Type: Review article

Título - Title

Perspectivas Educativas

Educational Perspectives

Autoría - Creator

Nicoletti, Javier Augusto ⓘ

Perissé, Marcelo Claudio ⓘ

Resumen

En el texto se analizan aspectos vinculados a la formación del profesorado, la producción científica, a la evaluación de los aprendizajes, y al papel de la universidad como promotora del bienestar. Al mismo tiempo se aborda al rol de la universidad en las redes de cooperación productiva; y su contribución en la gestión e innovación para un desarrollo sostenible.

Abstract

The text analyzes aspects related to teacher training, scientific production, evaluation of learning, and the role of the university as a promoter of well-being. At the same time, the role of the university in productive cooperation networks is addressed; and its contribution to management and innovation for sustainable development.

Palabras Clave

Educación, Enseñanza superior, Educación universitaria

Keyword

Education, Higher education, University education - -

Bibliografía - acceso a la indexación de cada trabajo en Scholar Google

Nicoletti, J. A., & Perissé, M. C. (2018). Perspectivas Educativas. San Justo: UNLaM.


Journal: Técnica Administrativa - ISSN: 1666-1680

Volume: 18, Number: 3, Order: 4; ISSUE: 79

Date of publisher: 2019-07-15

URL: www.cyta.com.ar/ta/article.php?id=180304

License: Atribución 4.0 - Internacional (CC BY 4.0) / © Ciencia y Técnica Administrativa

Registro ISSN:1666-1680

Cita del artículo - Modern Languages Association (MLA) ⓘ

Nicoletti, Javier Augusto; Perissé, Marcelo Claudio; (2019). Perspectivas Educativas. Técnica Administrativa. 18(3), 4. http://www.cyta.com.ar/ta/article.php?id=180304


Google Scholar Index

Article

Perspectivas Educativas

Publisher:

Ciencia y Técnica Administrativa - CyTA


To send article, send it to the email: editorialcyta@gmail.com

Identify it, in the subject field, with the word: Article

In the body of the email, indicate the following information for each of the authors, name to be quoted, filiation, and email